torsdag 3 december 2020

Presentation av portfölj.

En nybörjarinvesterare som uppnått en aktningsvärd ålder. Ska försöka blogga om mina vedermödor i aktievärlden. Min portfölj är inte så imponerande men den växer stadigt. Jag har alla mina värdepapper på Avanza (affiliatelänkar till Avanza)

Så här ser den ut just nu:
Portföljen är inriktad på utdelning och för närvarande är DA runt 3,08 Totalt idag har jag 62820 kr på kontot och målet för året ligger på 70000 kr. 

Mål kring utdelning för 2021 är runt 2000 kr och nyinvestering runt 5000 kr. Hittils har jag ett CAGR på 8,46% under 10 år. Det ska sägas att mina ambitioner de första 8 åren varit måttliga. Kanske kommer jag att redovisa lite dåliga affärer här emellanåt. Just nu är det Bure och Castellum som är mina längsta innehav Bure har jag haft sen 2018 och Castellum sen 2019. Alla de andra är innehav inköpta under 2020. Jag kommer försöka redovisa mina utdelningar löpande här. 

Ingen belåning med ränta däremot har jag Avanzas Superlån till 0% ränta fullt utnyttjat. Sparar för närvarnade bara 300 kr per månad och sätter in pengarna på Collector Bank så jag får ränta, det är svårt att spara mer som pensionär men ska försöka öka det lite nästa år. Ja det var väl det hela. Följ mig gärna och kommentera min portfölj om du vill.

Läs mer om Collector och skaffa ränta på dina sparpengar du också! Easycard kreditkort


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg