lördag 5 december 2020

Nya mål

 Nu har det börjat funderas kring nya mål 2021 och det är bara några veckor kvar det här året. Det är ganska lätt att bara höfta till det och sen bli besviken när det inte blir som man tänkt. Så i år har jag tänkt att vara ganska tydlig kring målen. Både kring tillväxt och utdelning. Dessutom har jag tänkt att redovisa en tydlig strategi kring hur jag ska agera inför olika scenarier. Alltså gå in på de olika innehaven och bestämma lite mer tydligt. Vilka ska jag vikta upp, vilka ska jag vikta ned. Hur ska jag ställa mig till dålig utdelningstillväxt mm.

För mig är det långsiktiga målet att skapa en portfölj som ska utvecklas väl. I år har jag haft en tillväxt om 18% hittills men då har jag som sagt inte haft det här utdelningsfokuset som jag inledde i september. 

Nu är det nya tider och då måste jag också lära mig bli mer konkret kring mitt innehav. Jag har märkt att jag har lätt för att skaffa mig heliga kor. Aktier som jag behåller av nostalgiska skäl. Då har jag svårt att släppa taget om dem. Men med en tydlig strategi, konkreta mål ska jag veta när jag ska agera, hur jag ska agera och vilka alternativ som jag tycker känns bra.

Jag får klura lite på det här och återkomma. 

Hur gör ni när ni sätter mål och drar upp strategier inför kommande år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg