fredag 2 juli 2021

Halvårs uppdatering

 


Då var det dags att summera det första halvåret.

Under det första halvåret har min portfölj ökat nästan 16% och tillsammans med avkastningen är jag uppe i nästan 20% värdeutveckling. Det är jag nöjd med och det är bättre än det jag såg framför mig i början på året.  Utvecklingen under juni enbart var 2,87%

Utdelningarna var inte många under juni bara 54 kr och sammantaget under första halvåret har jag fått utdelningar om 1705 kr.

Nyinsättningar och uttag under juni månad var insättning 600 kr och uttag 4000. Jag har passerat en milstolpe trots detta på 90000 i sammanlagt portföljvärde.

Investeringar under juni gjordes i Coor och Bokusgruppen. Bokusgruppen fick jag tilldelning i via mitt innehav i Volati.

Portföljens sammansättning per den 30 juni ser ut som så här:


Vad är jag mest nöjd med under månaden? 
Ja det är nog att jag trots sommaren och dålig börs generellt lyckades få till en positiv tillväxt i portföljen. 

Vad är jag minst nöjd med under månaden?
Givetvis uttaget på 4000 och att jag inte lyckades spara mer. Men det är omständigheter som jag inte styr över och som bara måste regleras.

Vad tänker jag om nästa månad?
Det är fortsatt sommarbörs och jag kommer inte göra så mycket. Dyker det upp investeringsmöjligheter så tar jag det när det kommer.

Sammantaget första halvåret.
Första halvåret blev bra trots en tråkig inledning för mig. Känner mig nöjd med mitt resultat och ska jobba vidare på den inslagna vägen. Trots att det gått ner ganska mycket i inledningen av året lyckades jag hålla lugnet och lita på min strategi och det betalade sig så här när man ser bakåt. 
Inledningen av juli har varit fantastisk och jag ser med tillförsikt framåt mot det andra halvåret och min 1årsdag som utdelningsinvesterare i september.

Hur ser det ut för dig under juni och det första halvåret? Kommentera gärna och dela med dig här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg