fredag 30 juli 2021

Två milstones passerade

 Redan i juli passerades två milstolpar till. Jag har ju redan satt rekord i utdelning för ett år så varje nytt värde blir ett nytt sådant rekord. Men jag hade satt upp att 2000 kr i utdelning skulle passeras och det har jag gjort 2005 kr passerades igår. 

Som om inte det var nog passerade jag en milstolpe till idag 100000 kr är mitt nya värde i portföljen. Jag satte upp som mål när jag inledde det här året att jag skulle ha 85000 kr i portföljvärde när året var slut och idag passerades alltså 100000 kr det är från min horisont sett galet bra. Dessutom är det ju så att jag för en månad sedan fick ta ut 4000 kr ur portföljen för en privat grej som jag behövde göra och ändå har jag passerat 100000. 

Det här året inleddes i missmod men efter hand har det gått bättre och bättre och nu är jag snart uppe i samma värde som index för de 30 största aktierna på börsen. Mitt värde på 1 år exkl insättningar och uttag alltså i ren värdeökning är 51,77 det är jag ganska nöjd med. 

Men nu ska jag snart ha en veckas behövlig semester... även en pensionär kan behöva ha semester.

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Skulle tro jag ligger på +26% iår ungefär, så då är ju 51,77% mycket bra !!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! 26% i år är ju kanonbra mina 51,77% var ju på ett år. I år har jag 25,62% så då är du bättre än mig.

    SvaraRadera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg