lördag 5 mars 2022

Månadsrapport

 


Februari blev en tuff månad. Ferronordic som har sin absolut största exponering mot Ryssland sjönk givetvis som en sten och drog tillbaka utdelningsförslaget. FerroNordic är trots detta ett bra och sunt bolag och jag kommer att behålla min exponering där tillsvidare. Min portfölj föll därefter, -4.01% 

Eftersom jag fick ett arv just under denna perioden så har jag trots allt ökat portföljvärdet avsevärt och trots hur det ser ut i världen just nu så har jag ATH i portföljen.

Jag kommer dock att vara mer restriktiv med köp den närmaste tiden. Har några span som jag håller på med och det kommer bli mindre köp framöver. Dock inget sälj iaf. 

Vad är jag nöjd med under månaden? Inget skulle jag säga, det går inte att vara nöjd när världen omkring oss rasar och faller samman. 

Vad är jag minst nöjd med under månanden? Även här handlar det om världsfrågor. Putins fruktansvärda cyniskhet, att anfalla och invadera ett land som precis börjat sin resa mot mänskliga fri- och rättigheter. Det gör mig inte bara ledsen och nedstämd. Det gör mig rasande. Det ryska folket behöver resa sig nu och sätta stopp för denna fruktansvärda regim.

Vad förväntar jag mig av månaden som kommer? Egentligen önskar jag en ny revolution i Ryssland, där folket sätter sig upp mot de förtryckare som härskat länge nog nu. Men jag förväntar mig inget. Min satsning på börsen fortsätter sakta och metodiskt men jag förväntar mig inget stort. 

Det här kan te sig uppgivet och defensivt men jag kommer att investera vidare om än i mindre skala.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att fokusera på investeringar och ekonomi i dessa tider. Men det kan innebära bra investeringsmöjligheter i många värdepapper. Ryssland kan få det svårt framöver. Vilket även är min förhoppning om än de som lider mest är folket. Folket och Eliten står långt ifrån varandra i det landet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Folket och Eliten står väldigt långt ifrån varandra. Visst finns det investeringsmöjligheter det tycker jag men håller mig lite defensivare just nu. Jag vill se hur allt det här utvecklar sig innan jag gör någon större investering men mitt månadssparande fortsätter och utdelningarna återinvesteras det gör jag.

      Radera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg