onsdag 23 februari 2022

SBB urstark rapport men sjunker ändå

 

SBB ökar rejält sitt resultat men aktien sjunker. Blankarattack eller inte men jag tankar rejält. 

Idag kom SBB med sin rapport och det var en riktigt munter läsning. Utdelningen ökar med 32% och det räcker för mig och blir över. Annars kan man väl bara välja och vraka bland nyckeltalen.

  • Hyresintäkterna ökade 809 Mkr
  • Driftsöverskottet ökade 568 Mkr
  • Resultat före skatt ökade med 19133 Mkr
  • Fastighetsportföljens värde ökade med 59.1 Mdkr
  • Utdelningen till oss aktieägare ökade med 32%
SBB blir dessutom Sveriges andra månadsutdelare. Det är bra jobbat av Ilija och hans medarbetare tycker jag. Att aktien faller gör inte mig något eftersom jag bara har köpt och inte behöver sälja. Nu hoppas jag bara att Ekobrottsmyndigheten och Finansinspektionen gör var de ska också så vi slipper dessa trista kursmanipulatörer.

Imorgon kommer de tre sista Årsrapporterna från Bure, Cibus och Corem.

Jag känner mig trygg med min investering i SBB. Hur tänker ni andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg