måndag 30 januari 2023

Ferronordic

 

Jag hade lite Ferronordic tidigare men gjorde mig av med dem i samband med Rysslands invasion av Ukraina i februari förra året. Sen har jag köpt upp mig igen på låga nivåer efter hand, för jag tror på bolaget. Ferronordic har ju lyckats sälja sin verksamhet i Ryssland. Kvar har man nu det övriga plus en rejäl kassa efter försäljningen. Den 17 februari ska Ferronordic rapportera och då får vi se om det blir en utdelning. 

Utdelningen på 11,50 för 2021 stoppades och bolaget delade inte ut något förra året. Men nu hoppas vi ju att med dagen rejält tilltagna kassa kan det komma något åt oss aktieägare också. Det ska bli en spännande rapport som jag verkligen ser fram emot. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg