fredag 27 januari 2023

Två härliga besked

 


Idag var det rapport från två av portföljens bolag. Råvaruproducenter båda. SSAB som höjde utdelningen med 65,7% Dessutom Nordic Paper som slog till med en höjning med 132,5%!!! Det är knappt så man tror sina ögon. 

På de 5 rapporterna som trillat in hittills har jag en ökning med 42,64% det är mer än vad jag räknat med och det känns som om utdelningsmålet jag satte i december kommer att slås med råge. 

Dock ska man vara ödmjuk och säga att båda bolagen som rapporterade idag flaggade för att q1 2023 kommer visa på sämre utveckling och att 2023 kommer vara ett år med utmaningar. Men varför låta lite dystrare prognoser påverka glädjen idag?

Det är det här året vi ska sy ihop nu och kommer det rekyler så kan jag köpa fler aktier. 

Det här året har börjat mycket positivt och jag passar på att glädjas åt det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg