onsdag 1 februari 2023

Månadsrapport Januari

 


I januari gick portföljen bra värdet ökade 8,78% men det känns att det är lite osäkert ännu kring vart vi är på väg. Det är ingen stabil börs även om de rapporter som hittills kommit in för mig inte varit någon katastrof så är det lite blandad kompott. 

Utdelningarna i januari är inget att skryta med det landade på 310 kr och sparkvoten på modesta 4,6% men precis som jag skrev i inlägget om att vara pensionär så är det inga stora summor som jag mäktar med. Men jag är envis som gamla gubbar ska vara. Utdelningen på 310 kr var iallafall nästan 95% bättre än januari förra året.

Några rapporter har glatt mig och kan väl nämna dem här, NordicPaper, Investor och SSAB. SSAB hade jag för övrigt inte tänkt behålla i portföljen, de är arvegods men de fick stanna och det har jag ju inte ångrat efter de senaste två årens DA. 

Jag ligger ju fortfarande ganska tung i fastigheter och har väl tänkt att stanna kvar där men där kommer ett par intressanta rapporter i slutet av februari. CIBUS och SBB. Vi får väl se hur det går där.

Vad tänker jag framöver då. Jag har ju en plan hur jag ska investera framåt den tänker jag följa men ska också försöka ta in ett nytt innehav framöver. Har några span. Till skillnad från de senaste två åren så var mitt januari positivt och det är jag nöjd med. 

Nu börjar vi blicka mot februari. Närmast i rapportfloden är Electrolux, Handelsbanken och Coor Service Management. Där är jag mest nyfiken på Coor och Handelsbanken. Electrolux kommer förmodligen sänka utdelningen något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg