måndag 6 februari 2023

Nytt innehav

 

Idag köptes en liten laddning Intrum till DA 9,57 Jag kunde inte motstå utdelning på 13,50 eller 6,75 på två tillfällen maj och november. 

Intrum är ett gammalt stabilt företag som kommer få en hel del att syssla med om det blir lågkonjunktur. Jag tror att de kommer att visa fortsatt bra utdelning framöver. De har en stark och stabil kassa men också en hög skuldsättningsgrad. De sprider sina ränterisker på ett intelligent sätt och jag tror de kommer visa bra resultat framåt.

Jag har haft dem länge under bevakning men idag tog jag mod till mig och slog till. Om de ligger på de här nivåerna framöver kommer jag att köpa på mig lite efter hand. Hoppas att det var ett klokt val men det återstår att se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg