torsdag 16 mars 2023

Anställningsintervju

 


En liten udda situation är under uppsegling. Jag har ju varit pensionär under några år nu och egentligen inte brytt mig speciellt mycket. Jag driver en liten webbutik och är ganska nöjd med tillvron. Men i förra veckan fick jag en förfrågan om jobb, jag blev egentligen headhuntad. Det är andra gången i livet det händer och det klaart att lite stolt blir man.

Så jag svarade att om det kunde bli på mina villkor så ... kunde jag tänka mig jobba lite på timme. Nu idag fick jag en tid och i nästa vecka ska jag på anställningsintervju!

Snart 70 och ska på anställningsintervju :) ja vad säger man? Jag har funderat lite och visst jag var ju tydlig med att det var på mina villkor, vill inte jobba för mycket och bara göra det jag tycker är kul. Då kan det väl vara ok. Kan ju bli lite att investera och att förgylla tillvaron med i inflationstider. 

Jag kan iaf säga att det är nog första gången jag inte är nervös inför en anställningsintervju. CV har jag inget och tänker inte skaffa heller. Vill de ha mig så får de ta mig som jag är. Så jävla skönt att tänka så det hade varit fantastiskt för 40 år sedan och det är fantastiskt nu.

6 kommentarer:

  1. Haha, living the dream! *applåd*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis och nu är jag anställd igen på timme. Det känns lite konstigt men jag gör det för att hjälpa min gamla arbetsgivare.

      Radera
  2. Jag håller tummarna att det blir som du önskar !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen inget jag önskar. Trivs som pensionist men jag vill gärna hjälpa gamla kollegor.

      Radera
  3. Det är aldrig för sent att börja jobba igen :-) Nej så länge det är på dina egna premisser ser jag inget konstigt med detta. Skulle själv troligen gjort lika dant.

    Mvh // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog många idag som skulle ta den chansen. Men som sagt mest gör jag det för att hjälpa en gammal kollega.

      Radera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg