fredag 3 mars 2023

Månadssammanfattning

 


Så var det dags att summera februari 2023. Tänk vad tiden bara springer iväg. Det känns som det nyss var jul. Här nere i södra Sverige börjar ju våren nu i mars även om det flaggas för att vintern ska göra sig påmind även under nästa vecka. Men det brys sig inte snödroppar, vintergäck eller krokusar om och inte heller vårfåglarna som drar i sträck norrut, lite tvekande är de dock och vänder om flera gånger.

Men vad hände i portföljen i februari då? Februari är ju årsrapporternas månad och nu har de alla kommit in precis som jag skrivit om tidigare. Lite sordin på stämningen blev det mot slutet men trots allt helt OK.

Utdelningarna under februari är inget att skryta med endast 230 kr klingade in på kontot. Jag gjorde heller ingen ytterligare insättning på grund av en sjuk hund som kostat en del. 

Utvecklingen på kontot ble - 1,64% en liten rekyl på den fantastiska utvecklingen i januari. Totalt i år ligger portföljen på +7,13%

De 5 största innehaven har ändrat sig lite och numera ser topplistan ut så här:

  • Investor
  • Cibus
  • Coor
  • Sandvik
  • SSAB
Årsrapporterna bjöd också på en del överraskningar bland annat SBB som gjorde någon slags automatisk återinvestering istället för utdelning och för att inte bli utspädd har jag beslutat att vara med i det programmet att återinvestera i nytryckta aktier. Jag är lite tveksam till processen men ser inte något annat val i detta läget. Jag tror ju fortfarande på aktien och Batljan har alltid någonting i bakfickan så jag antar utmaningen och accepterar.

Februari totalt var en okej månad även om det bjöds på lite backande kurser. Jag är tungt viktad mot fastighet och det är något jag får jobba med inför framtiden. Nu ser vi fram mot 3 månader med successivt ökande utdelningar och hoppas jag kan pytsa in lite nytt kapital också. 

Hur ser dina siffror ut för februari?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg