tisdag 31 oktober 2023

Ny milstolpe passerad


 

Idag var det dags efter lite utdelning från Telia och Cibus. En milstolpe passerad 20 000 kr i total utdelning. Det låter säkert inte mycket för många storinvesterare men för mig som en fattig pensionär är det väldigt mycket värt. Min investeringsresa började på allvar för några år sedan då jag fick upp ögonen för utdelningsinvestering. Tidigare hade jag bara hoppat från tuva till tuva i förhoppningsbolag och mest förlorat pengar på börsen. Så kom jag på att utdelning kanske inte var så dumt. 

Efter de senaste 2 årens ganska dåliga utveckling kanske portföljen står och stampar men vad gör det när jag fått 20000 i utdelning. 

Så min milstolpe kan te sig ganska futtig men för mig är den guld värd.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Ingen utdelning är fjuttig. Man kan och ska aldrig jämföra sig med andra. Alla har olika förutsättningar och jag tycker du hittills har gjort det förbannat bra! 20 papp är 20 papp, det kan ingen ta ifrån dig :-)
    Kör bara på i samma fina anda som hittills så blir det bra.

    Mvh // PP

    SvaraRadera
  2. Tack PP! Jag är stolt och glad så det är lugnt. Sen är det ju ingen astronomisk summa men den kommer att öka och det är kul att se på när pengar växer.

    SvaraRadera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg