tisdag 24 oktober 2023

Köp i oktober



 I oktober har jag gjort en del investeringar, handlat lite mer än tidigare. Jag behöver förstärka på det som jag tror går bra och det har jag gjort. Som idag tex när jag köpte lite fler VBG innan rapport och de stiger tvåsiffrigt. 

Nu förstärker jag på de fronter där jag kan ana att det blir mer utdelning. Gjorde ju en miss med Intrum som kommer ställa in utdelningen nästa år och det betyder att jag får förstärka där det kommer bra utdelningar.

Köp i oktober:

  • Industrivärden
  • Investor
  • Handelsbanken
  • Tele2
  • VBG
Det här är bolag jag tror kommer öka utdelningen inför nästa år och därför rullar det in nya aktier där. 

Lite kort om VBG som även i Q3 slog förväntningarna och just nu ligger resultatet per aktie på 17,56 jämfört med förra året då det låg på 11,10. Förra året delade företaget ut 5,50 så i år bör det ligga runt 8 kr om ingen katastrof vankas runt hörnet. VBG var en bra satsning som jag började köpa när jag sålde mina SBB. 

Även Alleima kom in med en fin rapport idag även om jag inte köper på de nivåer de ligger just nu. Tror de kommer att bli billigare innan årsrapporten. Då kommer jag att trycka på köpknappen för Alleima är ett bolag jag vill äga mer av. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg