måndag 12 februari 2024

Veckans rapport

 


Denna veckan är det en rapport som jag verkligen ser fram emot Nibe. När aktien sjönk lite i värdering under hösten gjorde jag verklighet av en önskan och köpte in mig. Det är fortfarande ett litet innehav och utdelningsmässigt är det inte så mycket att se fram emot. Däremot ska det bli spännande att se hur det gått för bolaget. Jag är smålänning och gillar Gert-Erik som är VD så det ska bli spännande att höra hur han ser på framtiden för bolaget. Nibe är ett kvalitetsbolag och jag kommer att fortsätta köpa efter hand. Det som skrämt mig lite är just att Gert Erik som person är så viktig för bolaget han börjar komma upp i åren och det är snart dags för en generationsväxling. Det behöver inte bli dåligt men det är en risk med karismatiska ledare som kopplas så starkt till ett varumärke. 

Det blir en spännande avslutning på veckan. Det är ett par rapporter till denna vecka på onsdag K2A där jag innehar preferensaktien och tror väl att den kommer dela ut som den ska och sen på torsdag är det Fastator där det förmodas inte bli någon utdelning men det innehavet är så litet så det är försumbart i sammanhanget. Egentligen skulle jag gjort mig av med Fastator för länge sedan men just nu avvaktar jag med det. Det kommer kanske en tid för det lite längre fram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg