tisdag 12 mars 2024

Lite sen rapport från februari


Februari var en ok månad. Den slutade på plus och jag fick det där beskedet alldeles i slutet av månaden som jag väntat på så oroligt CIBUS utdelning blev oförändrad. Check på den och den gjorde mig glad även om det kanske hade varit smartast att de hade sänkt en aning. 

Men månaden slutade på plus iallafall +0,46% ibland får man glädja sig åt det lilla. Det blev ett par köp iallafall CIBUS just gjorde jag en ytterst försiktig ökning i och VBG group fångade jag innan rapporten som kom in så fint. Så totalt sett är jag nöjd med februari. Jag har dessutom bestämt att nu får det bli slut på det extra jobbandet så på fredag gör jag min absolut sista dag som anställd. Det är skönt att känna att man gjort sitt sista skift. I mitt fall är det inte FIRE det är på övertid. Men så är det när man haft ett jobb som man älskat, då är det svårt att dra sig tillbaka. Jag har ju mitt lilla företag kvar och i år blev det extra utdelning där så på den fronten är det också trevligt. 

Årets deklarationsbesked damp också ner i min brevlåda på Kivra och gjorde mig väldigt glad så just nu är jag stadd vid ordentlig kassa. 

Det ser ut att bli ett bra börsår 2024 även om den geopolitiska situationen är fortsatt tuff och mycket kan hända så tror jag att det kommer att sträva uppåt en hel del resten av året. Några surdegar har jag som jag låter vara kvar. Intrum tex dessutom förstärker jag i den pressade NIBE aktien där ligger jag fortfarande på bra GAV eftersom jag bara handlat när den gått nedåt. NIBE har jag enbart för att jag är smålänning, utdelningsmässigt är det ju inget och innehavet är fortsatt väldigt modest.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg