måndag 12 augusti 2024

Nytt innehav


Jag har länge velat ha Creades i min portfölj och nu i augusti blev det verklighet. Jag gillar innehaven i Creades med Avanza framförallt. jag har varit kund i Avanza under ca 15 år men aldrig haft något ägande som jag har i Handelsbanken. Men nu har jag det och jag är väldigt glad för det. 

Sven Hagströmer är anledning nr 2. Jag tycker han är en man med bra inställning till det mesta och har verkligen näsa för bra affärer. Dessutom har han humor och det är något jag saknar ibland i toppen av de svenska bolagen. 

Anledning nr 3 är att jag tycker Creades är ett intressant bolag utifrån de onoterade innehaven med fina bolag som jag verkligen gillar. 

Nu har jag 3 Investmentbolag i portföljen och det får räcka för mig i Storleksordning är de Investor, Industrivärden och Creades. Jag avser öka upp Creades till nr 2 i den gruppen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg