onsdag 9 oktober 2024

Tingsvalvet

 


Jag har länge velat ha en månadsutdelare till och har sökt och letat. Så snubblade jag över Tingsvalvet preferens som verkade vara ett intressant case. Så strax innan midsommar gjorde jag ett första litet testköp och det gick så bra att jag beslutade köpa mer under semestern. 

Egentligen är jag lite allergisk mot preferensaktier, de brukar stå stilla och inte tillföra mer till portföljen än just utdelning. Men tydligen lyckades jag pricka någon slags svacka i aktien och den har utvecklats väldigt bra. Idag den 9 okt har inköpet även ökat i värde totalt sedan inköp med nästan 25% så det har bättrat på min allergi något. 

Så ett nytt innehav och en månadsutdelare till i portföljen utöver Cibus finns numera i portföljen. Vi får se hur det utvecklas framöver. Just nu känns det som lite hajp och jag köper inte mer just nu.

Finns tingsvalvet i någon annans portfölj tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg