onsdag 6 januari 2021

Årets första utdelning

 

Varför den kom en helgdag begriper jag inte men på Avanza så står det att det är idag. Det är inte mycket pengar men utdelning är det 87 kr. Första steget taget på väg mot 3000 kr som är mitt mål i år. 

Annars så står jag på 0,01% plus efter två börsdagar 2021. Första dagen vart det plus och andra dagen var det minus men som sagt det är ingen brådska det är 359 dagar det avgörs vad året har givit och det ska bli bättre. Hoppas jag iallafall.

Nu har jag 14 olika aktier att hålla reda på och återinvestera i. Jag har märkt att det är lite svårt med återinvesteringarna när man har så små utdelningar som jag har. Jag tänker så att jag försöker återinvestera dem i de aktier som ger snabbast utdelning och sen sparar jag till en buffert där jag kan gå in och handla om det blir en dipp på börsen. 

Jag har ju 1 månadsutdelare Cibus, några kvartalsutdelare SBB, och Klövern. Resten är engångs eller halvårsutdelare. Cibus dyr att köpa in men ger pengar varje månad. Klövern billigast, SBB ger mest för pengarna men eftersom det är en D aktie så blir det inte så mycket tillväxt. Jag vill ju ha både tillväxt och utdelning. 

Jag tror jag har bestämt hur jag ska göra men om någon har tips på hur ni gjorde när ni inte hade så mycket pengar att röra er med så är jag tacksam. 

Nu är kl 5.31 och jag har varit uppe en timme men sånt är livet med valp. Inte finansvalp utan en helt vanlig liten Swea... Ha en fin Trettondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg