måndag 4 januari 2021

Inledning av börsåret 2021

 Idag inledde vi det nya året och 2 nya innehav blev det små bevakningsposter i Axfood och Essity som jag tycker är värda att handla nu. Bara plus över hela linjen i befintliga innehav och några gick upp rejält. Men det är ju flera timmar kvar av handel så vi får se vart det slutar. Klart idag är att Latour ger upp i uppköpet av Allgon och nu är Bure kvar som ensam köpare. Jag hade ju som sagt sneglat lite på Allgon men nu är jag snart ägare ändå genom Bure. Jag tror att Bure kan göra en bra affär där. 

Annars känns det spännande att ett nytt börsår är inlett och nu får vi se vad det kan ge att ha en ny inriktning mot utdelningsaktier. I september inledde jag den resan och än så länge har det gått bra.

Hur ser det ut för dig? Kommentera gärna och dela med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg