fredag 26 februari 2021

Månadssammanställning februari

 


Det här börsåret har inte varit mitt år. Jag är fortsatt minus trots två månader med bra börstillväxt. Men man kan inte få allt här i världen. Jag gnetar på och köper till. 

Månadens köp
Tele2
SBB D
Cibus
Axfood
Klövern B
FerroNordic
Coor Service Management Holding
Volati
Bure
Avensia

Månaden bjöd på ännu mer minus och när februari är slut så står jag på 4,14% minus. Det här är jag absolut inte bekväm med. Men som sagt jag har ju kunnat köpa till ganska bra kurser. Det är så jag får se det. 

Utdelningen är från två aktier Cibus och Volati och har gett 118,79 och summerar jag med januari så har jag fått 245,80 i utdelning hittills i år. 

Sparkvoten för februari blev hela 37,5%

Jag har också klarat en milestone genom att passera 70000 kr vallen även om det rasade 45 kr i slutet av dagen så ser jag milestonen som passerad och därmed fixad.

Vad är jag mest nöjd med? Att jag har kunnat fånga lite bra aktier till hyfsad kurs.....
Vad är jag mindre nöjd med? Att jag ibland är lite för het på gröten och gör en del småaffärer som kanske inte är så genomtänkta. Det blir för mycket courtage. Där får jag lära mig ha lite mer is i magen.
Vad förväntar jag mig av mars månad då? Jag hoppas att jag ska ta mig upp ur minusträsket och börja generera blå siffror igen.

Ja det var summeringen av månaden. Hur har det gått för er andra så här långt på året?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg