torsdag 4 mars 2021

Köpte in lite timmer

 

Igår blev det en liten bevakningspost i Bergs Timber. Ett bolag från det flitiga och kärva Småland där jag också har mina rötter. Jag har bevakat Bergs under några veckor och nu tog jag mod till mig och köpte in mig på en liten post. 

Bergs har sålt sin svenska sågverksrörelse till Vida Timber under 2020 men har den baltiska delen kvar och nu satsar man mera på att förädla råvaran. Jag tycker att det är intressant ur synvinkeln att det blir fler och fler hemmabyggare och att just träförädling är något som vi är bra på i Sverige. Jag har inte gjort någon djup analys eller så utan mest på känsla bestämde jag mig för att gå in i bolaget för bevakning. Jag sitter med i styrelsen för ett mindreinvestmentbolag och även där har vi köpt in oss. I det bolaget äger vi dessutom aktier i Organoklick som ytbehandlar trä åt Bergs Timber via OrganoWood. 

Nu hoppas vi att 2021 ska bli ett bra och framgångsrikt år för Bergs och håller tummarna för att vår investering ska löna sig. 

Obs! Att detta inte är något råd till dig som läser bloggen utan en högst personlig kommentar till ett inköps som gjorts.

Är det någon annan som har intressen i Bergs Timber?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg