torsdag 11 mars 2021

En ny milestone passerad

 


Idag hände det igen! Ännu en milestone passerad och jag är på väg mot nästa med raska steg. Det kan nog bli bra det här året också. Även om det inte känts så de här första dystra månaderna på året. 

Portföljen börjar leta sig en bit på väg upp över nollstrecket. Den här veckan har varit galet bra. Det är framförallt Bure som hittat formen igen men överlag har alla delar av portföljen utvecklats väl. Jag har ett väldigt bra gav i Bure så därför är jag inte orolig när den saggar neråt. Men med veckans uppgång så har vi kommit en bit på vårt mål det här året iaf. Det är ju en börsfredag som återstår det är väl inte värt att ropa hej förtidigt. 

När mars månad är över ska min första kvartalsrapport sammanställas. Då får jag lite bättre överblick av portföljen. Men jag har bra koll ändå tycker jag så det är ingen fara på taket. Alla de aktier jag äger vet jag precis varför jag äger och kommer inte att göra några förändringar av. Däremot kanske jag kan se trender som gör att jag bättre kan veta var jag ska lägga de nya slantarna. 

Annars är det vinter här i Småland, eller var vinter kanske jag ska säga för nu har det börjat regna här istället så snön som kom tidigare idag blir nog inte långvarig. 

Milstone nr 2 passerad alltså det var det viktigaste. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg