onsdag 24 mars 2021

Liten förstärkning


Jag har köpt på mig lite fler SBB D. Jag resonerar som så här. Jag vill skapa en stabil utdelningsportfölj och då ska man ju ha stabila utdelare. Bure är en sämre utdelare men en bra tillväxtaktie när den var nere och vände i minusträsket passade jag på att köpa på mig lite och när den steg igen passade jag på att ta hem lite vinst där. Det var för den vinsten jag handlade lite nya SBB. Annars köper jag mest för att behålla men i det läget som var i Bure för några veckor sedan kunde jag inte låta bli att spekulera lite. Jag har min Bure kvar de köpte jag för länge sedan under 100 kr så dem gör jag mig inte av med i första taget. 

SBB är ett bolag som rör upp mycket känslor och det händer saker hela tiden. D aktien är en stabil utdelare 2 kr om året och det känns bra att ha en sådan aktie i portföljen. De kommer nog att köpas lite till och från under året. Det är ju en kronas utdelning kvar så där kommer jag att förstärka när jag kan. 

Snart är det bokslut för mars och därmed för första kvartalet. Det ska bli spännande att göra lite kvartalsbokslut för portföljen. Det blir det andra kvartalet på raken med den nya inriktningen. Vi får se var det landar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg