onsdag 31 mars 2021

Månads och kvartalssammanställning.

 


Bilden kanske inte visar riktigt rättvist hur det har gått i portföljen men uppåt har det varit iallafall. Uppgången från februari är 5,5% ungefär så min förhoppning från förra månaden att jag skulle få plussiffror i mars besannades.

Men vi tar det från början:

Månadens köp

Bergs Timber är ett nytt innehav
SBB D 
Cibus 
Tele2 
Essity
Axfood
Coor
FerroNordic
Handelsbanken kompletterades 

Sålt del av Bure och innehavet i Avensia såldes helt

Månadens sparkvot blev 13,65%

Utdelning i mars blev 557 det kom några utdelningar till som jag trodde skulle komma i april.

Kvartalet
Jag har ju som jag tidigare berättat att portföljen haft det tufft under inledningen av året och vid kvartalets slut står portföljen på +1,52%

Totalavkastningen är 5,23%

Jag har nått två Milestones under första kvartalet. Portföljens värde har passerat 70 tkr och 75 tkr. Portföljens värde har från årets början ökat med 7571 kr mest naturligtvis genom insättningar.

Utdelningarna totalt under årets första 3 månader är 802 kr och jag  får nog svårt att nå 3000 som var målet för året men med lite tur kan det gå.

Vad är jag mest nöjd med? Jag är mest nöjd med att portföljen äntligen börjar resa sig lite efter den tråkiga inledningen.
Vad är jag mindre nöjd med? Jag är lite för het på gröten ibland och handlar lite oplanerat. Har svårt att ta det lugnt och se tiden an. Det blir en utmaning framöver.
Vad förväntar jag mig nästa månad? Jag förväntar mig att det fortsätter sakta men säkert uppåt och att jag kan fortsätta att göra lite insättningar utöver det ganska tunna månadssparandet. Jag förväntar mig också att bolagen kommer med fina Q1 rapporter och att det blir någon oväntad extrautdelning under det kommande året.

Ja det var en liten genomgång över hur det ser ut för Sweas ekonomi. Hur har det gått för er andra?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg