torsdag 2 december 2021

Månadsredovisning November


 November blev en OK månad men mycket blodrött blandades med uppgångar och sammantaget i månaden så blev det helt OK mitt ökning för månaden blev 6,77% plus och det är jag väldigt nöjd med. Totalt i år har portföljen ökat 35,48% och efter min dåliga inledning kunde jag inte tro det.

Bästa papper denna månad blev Castellum, Cibus och Bure. Inget jag är speciellt förvånad över. 

Insättningarna blev en sparkvot om 5% men ligger på ett snitt om 12,3 för året och även det är jag nöjd med. 

Utdelningarna blev måttlig 104 kr så där har jag mycket att önska. Men jag har passerat 3000 i total utdelning nu i november och det kommer att sluta på 3100 och målet för året är därmed slagit.

Ett nytt innehav denna månad blev det enda köpet SBB B och jag passade på en av de där blodröda dagarna när även SBB B minskade en del. 

Vad är jag mest nöjd med under månaden? Givetvis är jag glad och nöjd med den fina utvecklingen och att jag redan i november har infriat de flesta målen jag satte upp i slutet av förra året. Jag är också nöjd med att jag redan nu har målen för 2022 redan klara och kommer att uppdatera dem efter årsskiftet. 

Vad är jag minst nöjd med under månaden? När det är mycket man är nöjd med så är det svårt att hitta saker man är mindre nöjd med men att jag inte haft mer pengar att handla för är jag inte riktigt nöjd med. Efter årsskiftet ska jag har en ordentlig krigskassa att fylla på med när det går grus i maskineriet. 

Vad förväntar jag mig i december? Jag förväntar mig att den positiva trenden håller i sig och att jag avslutar det här året riktigt bra. 

I Småland idag är det riktigt mycket snö och jag har skottat det mesta av morgonen och förmiddagen. Det är så vitt och fint så nu hoppas jag det håller i sig över jul och nyårshelgerna och att börsen gör en fin avslutning 2021 trots ökad corona mm. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg