torsdag 17 februari 2022

Lite nytt i portföljen

Då har det äntligen kommit dagen då det hände lite i portföljen. Genom arv så har jag fått lite Sandvik och SSAB. Den senare ska jag behålla över utdelningen iaf sen får jag se hur vi går vidare med den. Jag har stärkt upp till årsnivån i NP3 pref och K2A preff och är fullinvesterad där tills vidare. Tillsammans med SBB D så har jag nu fyra kvartalsutdelare som täcker alla månader. Det var ett medvetet val så att jag kan förstärka mitt kassaflöde och köpa mer aktier över hela året. Jag har också satt första målet med SBB B som jag köpt upp till halva årsmålet. Det ska bli dubbelt så många innan året är slut. Jag passade också på att förstärka i FerroNordic nu innan rapport imorgon. Så jag har klättrat en bit på vägen mot årsmålet i investerat kapital. 

Det känns bra att äntligen ha en stridskassa att jobba med. Försäljning av Bure och Volati ligger jag lite lågt med just nu men bevakar dem för att de inte riktigt passar in i min utdelningsstrategi. 

Vi får se var det landar man kan aldrig veta säkert. Nu har jag ett par andra pjäser som jag ska investera vidare i så planen arbetar vidare.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg