torsdag 15 september 2022

Börsen fortsätter sjunka

 


Ja än lyser det rött i portföljen och inget som tyder på någon snabb ändring. Just nu har jag lite handelsstopp. Inga nya insättningar, däremot kommer jag handla för de utdelningar som jag kommer att få resten av året. Men det blir inga stora summor. Så här i en orolig tid har jag bestämt mig att jag tittar inte på börsen lika ofta och det känns ganska bra. Det finns en liten risk annars att man smittas av det dåliga börshumöret. 

Hur gör ni andra under svåra tider?


1 kommentar:

  1. Bloggaren Sofokles har en alldeles utmärkt nytt inlägg om precis det du beskriver. Att strutsa. För egen del så tycker jag inte att det är lika jobbigt nu som för några år sedan. När man har hittat sin investeringsform och framför allt, blivit trygg med den så lär man sig att inte bry sig så mycket. Man vet om att börsen är en upp och nergångshistoria och så kommer det alltid att vara. Att se sin portföljvärdering minska med hudratals tusen kronor kan vara en dramatisk upplevelse men med tiden ökar ju ditt kapital och det blir liksom en naturlig följd. Ha du lite minskar det lite, har du mycket minskar det mycket. Du har bra bolag i din portfölj och detta får du lära dig att lita på. Som jag skrev i något annat av dina inlägg, dina bolag kommer forhoppningsvis ändå att generera pengar till dig och det är i slutändan en av de viktigaste sakern.

    Mvh // PP

    SvaraRadera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg