fredag 10 februari 2023

Coors rapport

 


Igår kom fastighetsservicebolagets Coors rapport. I det stora hela en stabil rapport som visade att tillväxten i Sverige och Danmark ökade men att det minskade i Norge och Finland. Totalt blev det en liten tillbakagång i tillväxten. Resultatet efter skatt minskade från 62 milj till 54 milj en vinst på på 0,6 kr per aktie.

Utdelningen blev oförändrad 4.80 med en ordinarie utdelning om 2.40 och en extrautdelning om 2.40. 

VD AnnaCarin Grandin konstaterar att det fortsatt är fokus på lönsamheten i bolaget och att inflationen påverkade bolaget mer negativt under det tredje kvartalet jämfört med Q4. Hon är övertygad om att inflationen framöver kan hanteras på ett tillfredställande sätt. 

Lite besviken blev jag över rapporten och att utdelningen inte blev bättre men som det ser ut nu så är det tungt för många företag. Coor har ändå givit bra cashflow för mig under den tiden jag ägt dem och de kommer få stanna kvar i portföljen. Dock ingen ökning just nu. Jag ser mer intressanta bolag att investera i just nu. 

Coor handlades ner ganska rejält efter rapporten men återhämtade sig på slutet och stiger idag. 



2 kommentarer:

  1. Jag behåller Coors. Eftersom de är ett litet innehav för mig så överväger jag även att fylla på mer om marknaden reagerar nämnvärt negativt.

    SvaraRadera
  2. Jag behåller också och fyller på efterhand. Visseligen blev jag lite besviken på rapporten men det är en stabil utdelare.

    SvaraRadera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg