onsdag 22 februari 2023

FerroNordic rapport

 

Lite sent på det men i fredags kom rapporten från FerroNordic och det blev en utdelning om 7,50. Bolaget har ju sålt hela den ryska verksamheten och fick ut bra med pengar för den. Kvar finns verksamhet i Tyskland och Kazakstan. 

Jag hade nog förväntat mig lite utdelning till men som sagt det blir inte alltid som man tänkt sig. Det går bra för bolaget nu och man spår att den Tyska verksamheten också ska börja generera vinst under året. 
Jag har haft FerroNordic från och till i portföljen och har en liten försiktig position här just nu. Jag följer vad som händer och förstärker när jag tycker det känns lovande. DA just nu är 8,28% och det är ju inte så dåligt. 

Nu återstår 3 rapporter och det är två riktiga nagelbitare SBB och Cibus, två ganska stora innehav som jag hoppas på oförändrad utdelning i värsta fall och kanske en liten ökning i Cibus. Utöver de två så är det också Neobo men där är mitt innehav så litet så det gör varken till eller från. Rapporterna kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg