onsdag 26 april 2023

Nu närmar sig månaden med rekordutdelning för min del

 


Maj månad och det vankas rekordutdelning. För min del är det mycket men det kanske låter lite för andra. Maj i år bjuder på över 2500 kr. Tyvärr kommer en del av det att behöva läggas på hög men det blir ändå en slant att investera.

Var pengarna hamnar har jag ännu inte bestämt men det bli i något av bolagen som delar ut i månaden. Gärna något som delar ut även senare i år men vi får se, det är inget bestämt ännu. 

Annars har jag som sagt sålt min tid en del till arbete men det verkar ta slut lika fort och oförutsett som det började. Men ofta är det så att inget blir riktigt som man tänkt sig så vem vet det kanske tar fart igen. En del av det jag tjänar ska gå till portföljen och sen kommer skatteåtebäringen och kanske ett lån kommer betalas tillbaka till mig och lite andra oväntade intäkter. Maj - Augusti är min bästa tid. Det är då allting växer och förhoppningsvis gör även portföljen det, även om det är tufft just nu. Ligger långt från index och det vill inte riktigt ta sig. Vi får väl se om det blir en riktig majbrasa i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg