tisdag 16 maj 2023

idag rycktes plåstret


 SBB har varit mitt stora sorgebarn i portföljen och idag ryckte jag plåstret och svalde den beska medicinen. SBB B såldes och förlusten kändes jobbig men pengarna är investerade i sådant som ger mig  ro i själen och där de gör mer nytta. 

Att ta en förlust är jobbigt men ibland nödvändigt. Tillsammans med lite nya pengar satsade jag på att köpa lite mer i Nordic Paper och Intrum. Två utdelare som ger lite klirr i kassan.

SBB har jag kvar som D aktie den har jag bestämt att behålla till nästa år iaf så får vi se hur sakernas tillstånd ser ut då. Jag kände mig så trött på alla turer kring SBB nu och då fick det svida lite så tar vi nya tag och ser framåt. Har jag tur kanske jag klarar årets mål kring utdelningen trots haveriet i SBB. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg