torsdag 4 januari 2024

Topp fem inledning detta år

 


Mina topp 5 i portföljen inledningsvis detta år är
  • Investor
  • Cibus
  • Nordic Paper
  • Sandvik
  • Handelsbanken 
Tätt i hälarna på dessa bolag lurar SSAB och Coor

Så ser det ut just nu jag har planer för att få upp mitt ägande i Industrivärden och VBG eventuellt också Alleima men där tycker jag att jag vill vänta lite. I övrigt kommer det förstärkas där jag ser att utdelningstrenden är stigande men jag är lite orolig för vad som kommer hända i Cibus det är ett ganska stort innehav och en utdelningssänkning ser inte helt otrolig ut. Investor är mitt ankare och jag kommer att stärka innehavet ytterligare under året. Jag ser Investor lite som en fond, stabil och hyfsat säker. 

I övrigt kommer 2024 bjuda på en del nytt hoppas jag jag har en del span som jag skulle vilja göra något med. Vi får se hur det artar sig under året. 

2 kommentarer:

  1. Trevligt att råkas. Jag har skrivit i flera år härute, men haft ett längre uppehåll- jag får se till att följa dig i din resa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag ska se till att följa dig också.

      Radera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg