onsdag 15 maj 2024

Börsens oberäknelighet

 

Rabatt? Varför?

Investor är den svenska börsens absoluta aristokrat. Håller verkligen formen trots sina modiga 108 år. Generationsväxlingar har fungerat på ett utmärkt sätt och har utklassat börsen på 1 år, 3 år, 5år, 10 år och 20 år. Denna aktien kan man köpa till rabatt. Jag tackar och bockar och Investor är idag mitt största innehav. 

Ska det verkligen vara rabatt på Investors aktie? Nej, tycker Investors VD och ifrågasätter rabatten. För mig som investerare är det tacksamt men samtidigt, ska Sveriges i särklass bästa bolag, säker som en fond, utdelare av rang, välskött och dominerande, säljas på börsen till rabatt? Något är snett i det här. För mig har det varit bra, jag investerade i fonder tidigare och upptäckte det här och bytte mina fonder till Investoraktier och det har jag aldrig ångrat. Inga dyra avgifter, utdelning istället och nya aktier kan köpas in. 

Investor är en pärla och många småsparare behöver tacka Investor och familjen Wallenberg för detta. 

Men ska det vara rabatt? Nej absolut inte men det är som det är och jag fortsätter investera i Investor med glädje. 

Givetvis gör du som läser detta precis som du vill och du ska alltid göra dina egna efterforskningar och bedömningar. Det vore dock intressant att höra här på bloggen, tycker du att Investor ska handlas till rabatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg