lördag 1 juni 2024

Maj rapporten eller Det går bra nu!

 


Maj är en fin utdelningsmånad och det är här jag får en stor del av årets utdelning iallafall. Så kan man väl uttrycka det. Utdelningen stannade på 2688 kr och det är nytt rekord för en månad och i det här fallet för en majmånad. 

Utvecklingen var det inte heller nåt fel på utan äntligen är jag ikapp och förbi OMX30 utvecklingen och för månaden stannade det på 3,80% något som jag är mycket med. Årets utveckling börjar närma sig 10% strecket och landade på 9,30 i år.

Köp gjordes i:

Cibus 3 ggr

VBG 2 ggr

Nibe 2 ggr

Bredband2 1 g

Det kommer ge bättre utdelning från nu och framåt. Så jag är nöjd med min majmånad. Jag har ju dessutom fyllt år och haft minisemester och en massa annat kul. Vädret har ju också varit fantastiskt så NÖJD är nog ordet jag letar efter. 

Sen kommer det här året att bli ett förlorat år eftersom jag även äger Intrum men de har också tagit sig i sommarhettan och glidit iväg ganska bra. Intrum kommer jag behålla så det är lugnt. Jag har investerat en del i sådant som ger utdelning i år nu och nu kommer jag ägna hösten åt att investera för sådant som ger pengar i framtiden. Mitt mål om 6000 i utdelning 2024 kommer att klara sig så nu blir det investering för att öka 2025.

Hur gick det för dig i maj? Hiss eller Diss?

2 kommentarer:

  1. Det har verkligen börjat bra under de första 5 månaderna av året. Positivt hela tiden, just nu en liten svacka. Men det kommer igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att det vänt lite nu har haft 2 jobbiga år på raken.

      Radera

Du kanske också vill läsa dessa inlägg