onsdag 3 juli 2024

Så här gick juni och ett första halvår

 


Så har det gått ett halvt år. Vart tar tiden vägen egentligen. Desto äldre man blir desto fortare går tiden, tycker jag. 

Månaden då. Juni månad var en helt OK månad, en liten förlust runt 0,69% slutade den på. Men den var också uppe och nosade på rekord under månaden men slutade alltså lite i moll. 

Inköp under månaden: Det blev ett inköp i Cibus. 

Sparkvoten blev som så många gånger tidigare runt 5%. 

Utdelningarna stannade vid 80 kr

OK så juni månad var ingen supermånad men trots allt slutade det bättre än vad jag hade trott. Sommar och börs brukar inte vara någon höjdare. 

Halvårsmässigt har portföljen ökat med 8,7% och det är jag ganska nöjd med efter något år med röda siffror. 

De 5 största innehaven är: Investor, Cibus, VBG, Nordic Paper och Sandvik. 

Köpen första halvåret är i storleksordning: Telia, Nibe, Cibus, Alleima, VBG och Industrivärden.

Sälj på: FerroNordic, Fastator och K2A pref.  Inga stora innehav så lite förlust tog jag där.

Nu ser jag fram mot ett andra halvår som ligger ungefär på samma nivå så. Jag räknar med att portföljen stiger med runt 20%, utdelningarna stannar strax över 6000 kr och sedan väntar jag mig ett väldigt bra 2025. 

Så det var lite avstämning kring juni och hur det ser ut både historiskt det här året och lite framåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg