fredag 29 januari 2021

Fredagsfundering

 


Veckan som gick bjöd inte på mycket glädje i portföljen. En utdelning på 50 kr från Cibus var väl i stort sett det enda glädjeämnet. Men ett nytt innehav klickade vi in också Volati som spanats in och funnits på önskelistan sen länge köptes in en handfull. Lyckades pricka in den absoluta botten på veckans nedgång. Jag har tyckt att den varit lite för dyr den senaste tiden men var ändå sugen på den eftersom en utdelning om 10 kr per aktie föreslås i nästa vecka på en extra bolagsstämma. 

Annars har det varit mycket rött den här veckan också så jag ligger fortfarande efter index i portföljen men nästa vecka är det fler rapporter och snart är Bures köp av Allgon klart och Bures kurs stabiliserar sig. I Bures fall förväntar jag mig en fin rapport men den dröjer lite. Det mesta av mitt minus har hamnat i Coor Service Management de missade ju en storaffär för en vecka sedan men det påverkar inte året så mycket så där köpte jag till lite aktier på låga nivåer och förbättrade mitt GAV ganska bra. Jag tror Coor kommer att leverera. 

Så lite rött hittills i år i portföljen men det kommer stabilisera sig. Just nu inget att handla för så jag får avvakta och tänka framåt istället. Jag har bestämt min strategi så jag vet var jag ska återinvestera när utdelningarna börjar trilla in frampå vårkanten. 

Önskar alla en trevlig helg och en fin nästa vecka på börsen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg