lördag 23 januari 2021

Veckan som gick



 Så har en vecka på börsen passerat och nu är rapporterna på gång. Det inleddes med Investor som är ett av portföljens stora innehav nr 4 faktiskt. En trots corona helt OK rapport och en återgång till utdelningsförväntan igen 14 kr. Dessutom ska aktien splittas till 4 så det blir lite lättare för oss småsparare att köpa. Det tycker jag känns positivt. Så den första rapporten kom in helt OK.

Igår var det så dags för mitt största innehav Castellum att avge rapport och även den föll in helt OK. Castellum lever upp till förväntningarna och levererar på sista raden som vanligt. Höjer sin utdelning och ser framåt på ett positivt sätt. Den som följt debatten lite vet ju att många har spanat in den beryktade kontorsdöden men nu visar flera undersökningar på att människor är inte så jätteförtjusta i att jobba hemifrån. Castellum har dessutom en bra mix av fastigheter och ser positivt på framtiden. 6,90 i utdelning fördelat på en vårutdelning och en höstutdelning med 3,45 i varje. För Castellum kommer det  att gå bra även om Entra affären inte blir av tror jag. En klippa i portföljen som levererar utdelning troget. 

Så två rapporter som gjorde Sveainvest glad. Nästa företag ut är Essity i nästa vecka. Så jag är ganska nöjd idag även om portföljen inte har hängt med index i värdeutveckling så här i inledningen av året. Så där har jag mer att önska. Men man kan inte få allt här i världen. När värdet inte hänger med kan jag ju istället återinvestera lite billigare och det ska jag göra nästa vecka. Det ska bli spännande att följa alla rapporter som rullar in som på ett radband nu vecka för vecka.

Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg