fredag 8 april 2022

Första utdelningsmånaden över 1000


 Japp April blir min första utdelningsmånad med över 1000 kr. Det största bidraget ger SSAB men de andra fyller på bra just nu. Jag bestämde mig tidigt att försöka få ett kassaflöde genom att få utdelning varje månad. Det har jag lyckats med och det är ju bra för då får jag ett jämnt flöde, även om det just nu är lite ojämnt men det ska rätta till sig, jag kan köpa nya aktier kontinuerligt och det är ju bra tycker jag. Även maj kommer att bli bra jag kommer att utöka utdelningen till strax över 1700! och ännu ett nytt rekord slås. Den månaden kommer jag också passera 10000 i sammanlagd utdelning. 

Just nu så är det utdelningsfokuset som ligger närmast för att hålla börshumöret uppe eftersom min portfölj ligger och guppar runt -15%. Förra året hade jag en rejäl tillväxt på ca 42% men i år blir det utdelningarna som fokuset ligger på. När det gäller värde så klirrar det bara in när jag säljer och det gör jag så sällan så det betyder inget. Men utdelningarna de droppar in en efter en varje månad i ur och skur. tillsammans med sparbeloppet så blir det en slant att investera varje månad och nästa års utdelning ökar. 

I år hade jag målet 5000 kr i utdelning men det börjar redan närma sig 6000 ska bli spännande att se var det landar.

Ha en fin fredag alla läsare av bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg