fredag 13 januari 2023

Det här årets första 12 dagar

 

Det här året har inletts så galet bra att jag börjar undra när kommer smällen. Inte ens dystra inflationssiffror från Riksbanken har någon stor inverkan. Men som alltid det kommer andra tider. Min gamla mormor sa alltid att inget är så bra som det kan verka vid första anblicken, men inget är heller så dåligt som det kan verka när man betraktar det från första början. Är det så att det verkar vara alldeles för bra eller ser ut som en dröm då är det förmodligen det.

Men visst är det kul när det efter ett uselt börsår vänder lite iallafall. Även om det är utdelningen som är det mest väsentliga för mig är det trots allt väldigt roligt när portföljen växer till sig. Men den snabba utvecklingen nu gör att det är svårare att hitta bra investeringar just nu. 

Jag arbetar efter min plan och förstärker där jag tror jag kan få mest utdelning. Nu närmar sig rapportperioden och det ska bli spännande att följa. Jag har ett tufft utdelningsmål som innebär en utdelningstillväxt om ca 16% det kanske inte låter så mycket men för mig är det så. 

Hur har era år börjat?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg