torsdag 11 februari 2021

Kassa?!?

 


Jag har bestämt att det börjar bli dags att spara ihop lite kassa. Just nu är jag fullinvesterad och börsen står högt och optimismen är hög. Dessa parametrar visar att det finns tydliga indikationer på att förr eller senare så kommer det en dipp. Jag har haft svårt att motstå att köpa nu så här i inledningen av min utdelningssatsning. Jag är ju van att handla och sen sälja när det stiger, ja det har ju alltid varit inriktningen sen kanske jag inte alltid lyckades med det men det är en annan sak. Jag har ju handlat ganska mycket tidigare, köpt och sålt iallafall. Men nu börjar det bli dags att samla lite i ladan som en del brukar säga. Pengar som man kan använda när tiderna blir kärvare.

Det är det jag ska försöka mig på just nu. Samla kassa, spara för framtida dippar, kalla det för vad ni vill. Det är en utmaning för mig men så ska det bli. Jag plockade just bort en köporder och bestämde att det får vänta.

Annars har Coor Service Management lämnat rapport idag och den kom in med en miljon över förväntan i resultat. Coor har sjunkit en hel del sedan inköp men jag har kompletterat lite efter hand. Vi får se hur årsresultatet tas emot av marknaden. Coor är ett av mina större innehav. Jag hoppas det slår väl ut.

Det är minus 10 grader ute jag har gått en lång runda med hundarna och nu är jag redo för börsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du kanske också vill läsa dessa inlägg