torsdag 22 december 2022

God Jul önskar Sweainvest


 Ja nu är det en börsdag innan jul och 4 innan nyår. Det hinner nog inte hända så mycket innan vi skriver årsbokslut och lämnar det här året bakom oss. För mig har det inneburit mycket funderande fram och tillbaka och hit och dit. Det har lett till en konsolideringsprocess och först nu vet jag hur jag går vidare härifrån och framåt. 

Det har varit mycket neråt i år mest kanske för att jag har så stor exponering mot fastighet. Däremot har jag lyckats nå målet med utdelning. Den har ökat med nästan 100% och till nästa år ska jag öka den ytterligare. Det är det som jag kan glädjas åt. Dessutom har jag lärt mig att hålla huvet kallt när det bränner till som mest. Jag har också fått minska portföljkrediten som jag utnyttjade en del tidigare men nu har jag ingen kredit längre. jag har också minskat ner den egna krediten med över 20000 kr och det är jag nöjd med. 

Inför 2023 är jag full av självförtroende just nu eftersom jag vet exakt vad som ska köpas in. Tidigare har det blivit lite här och lite där utan en egentlig plan. Men nu finns planen och nu ska det handlas med eftertanke och fingerspitzgefül :) om det nu stavas så. 

Men just nu ska det varvas ner inför julen. Den sista julmaten ska fixas och sen ska tiden ägnas åt familjen så mycket det går. Så nu vill jag bara passa på att slänga ut en tillönskan om en God Jul till alla i cyberrymden som kan komma i kontakt med bloggen. Ta hand om er och var rädda om er och så ses och hörs vi igen en bit in på det nya året. 

Sweainvest

2 kommentarer:

Du kanske också vill läsa dessa inlägg